Història de la Facultat de Dret

En la històrica Universitat de Santo Domingo d'Oriola, els alumnes en possessió del Batxiller en Arts podien cursar algun dels estudis allí existents (Medicina, Teologia, Dret Civil i Dret Canònic). En 1655 el conjunt d'estudis va quedar constituït entorn de cinc càtedres, facultant per a obtenir el títol de Doctor.

A aqueixos precedents històrics podem remuntar la vinculació de la Facultat de Dret d'Alacant que, no obstant açò, durant quasi tres segles, va quedar òrfena d'Universitat i per tant de formació de llicenciats en aquest camp.

Va caldre esperar a la creació del Col·legi Universitari d'Alacant en 1968 (amb els estudis de Química i Geografia i Història) i a la posterior ampliació de la seua oferta docent per a recuperar, a partir de 1973, els estudis de Dret (també es va iniciar Medicina i Econòmiques), en principi únicament en el seu primer cicle (1º 2º i 3er curs), la qual cosa obligava als estudiants a continuar el segon cicle (4º i 5º curs) en altres Universitats, generalment pròximes (València o Múrcia).

La valuosa experiència obtinguda a través d'aqueix Centre, unida a la important demanda d'aquests estudis en la nostra província, va afavorir la consolidació dels mateixos quan es produeix la creació de la Universitat d'Alacant. Aquesta, creada per la Llei 29/1979 de 30 d'octubre de 1979, reconeixerà com una de les Facultats la de Dret.

Es tracta, doncs, d'una Facultat jove hereva històrica de la Universitat d'Oriola, encara que aquesta dada no ha sigut inconvenient perquè en un període curt, haja sigut capaç de guanyar-se un reconegut prestigi, mercè sens dubte a l'activitat docent i investigadora desenvolupada pels diferents professors/as que han recalat en ella, però així mateix per l'activitat del seu alumnat i en general del personal al seu servei.

La primera promoció de llicenciats/as en la Facultat de Dret de la Universitat d'Alacant va ser la del curs acadèmic 1981-1982.

A partir d'aqueix moment ha continuat formant estudiants en diferents titulacions de l'àmbit de les Ciències Jurídiques conforme als plans d'estudis vigents i cada moment.

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel. 96 590 3400 - Fax 96 590 3464