Mesures d'actuació docents/administratives a causa del tancament de la Universitat Mobilitat Nacional i Internacional - Facultat de Dret

Centres
Logo Mobilitat Nacional i Internacional - Facultat de Dret   Mobilitat Nacional i Internacional - Facultat de Dret
Mobilitat Nacional i Internacional - Facultat de Dret

OFICINA DE MOBILITAT DE LA FACULTAT DE DRET

MAIL derecho.movilidad@ua.es

SECRETARIAT DE MOBILITAT UA

MAIL studyabroad@ua.es

Per a limitar la propagació i el contagi del Covid-19, s'acorden mesures excepcionals pel que se suspenen, a partir d'aquest moment, tots els programes d'intercanvi no iniciats del PDI, PAS i alumnat en la Universitat d'Alacant (segons la RESOLUCIÓ de 12 de març de 2020, de la Consergeria de Sanitat Universal i Salut Pública).

Instruccions genèriques per a l'alumnat internacional (incoming/outgoing) del SECRETARIAT MOBILITAT UA

Instruccions Erasmus estudiants UA (sortints)

• Heu de seguir aquestes instruccions específiques que us ha enviat al vostre correu de la UA (xxx@alu.ua.es):

Davant l'expansió del coronavirus i el tancament temporal d'algunes universitats, l'aspecte econòmic de la possible interrupció de l'estada Erasmus es tractarà des de Mobilitat conforme a les indicacions de SEPIE. És a dir, a fi que a un retorn poguera ser-li aplicable la clàusula de força major, s'haurà de lliurar en l'Oficina de Mobilitat la següent documentació acreditativa per a la seua valoració per part del SEPIE:

1. Escrit explicant la situació que ha propiciat el retorn anticipat de l'estada Erasmus.
    2. Justificació documental d'aquesta situació (comunicat de tancament temporal de la universitat de destinació, zona de risc de contagi de coronavirus, etc.)
    3. Document original de Confirmació d'arribada a la universitat de destinació
    4. Documentació de retorn (compra del bitllet, targeta d'embarque%u2026)

Quant a l'aspecte acadèmic, abans de prendre una decisió considera contactar amb el teu Coordinador Erasmus de Centre . Des del Vicerectorat s'ha sol·licitat la màxima flexibilitat, veient cas per cas la seua adaptació curricular i informant directament l'estudiant. Pròximament es publicaran les instruccions sobre aquest tema.

Abans de prendre una decisió, es recomana contactar amb la universitat d'origen o de destinació per a conèixer la previsió de la situació.

Aconsellem seguir en tot moment les indicacions, instruccions i recomanacions de:
  1. Les autoritats locals del país
  2. La universitat de destinació
  3. Les del Ministeri d'Afers exteriors, Unió Europea i Cooperació (MAUC), que es poden trobar en el següent enllaç:

Si no es va fer en el seu moment, suggerim la inscripció en el Registro de Viajeros informático del MAUC o en la seua App, i que es tinga sempre a mà el telèfon 24h del Consolat i el telèfon d'assistència de la pòlissa d'assegurances.

Instruccions Erasmus /Global Incoming

El dissabte 14 de març, el Govern espanyol va activar l'estat d'alerta en tot el país. Per favor, fes-nos saber si encara estàs a Alacant o si has tornat al teu país d'origen.

Si encara estàs a Espanya, la llibertat de moviment està restringida. Eixir de casa només està permès en les següents vuit circumstàncies:

1. Comprar aliments/comestibles, productes farmacèutics i articles de primera necessitat.
  2. Anar a centres de salut/hospital.
  3. Anar al treball.
  4. Tornar a la residència habitual.
  5. Assistència i cura d'ancians, menors, dependents, persones amb discapacitat o persones especialment vulnerables.
  6. Anar a entitats financeres (per exemple, bancs).
  7. Situacions de força major o de necessitat.
  8. Qualsevol altra activitat de naturalesa anàloga (comparable) justificada (per exemple, traure a passejar al gos).

També es permetrà l'ús de vehicles per a anar a les estacions de servei. Es prohibeix expressament qualsevol excursió amb finalitats de "oci".

L'estat d'alerta serà efectiu durant quinze dies, però podria estendre's.

La universitat està operativa i la docència continua. Cada professor ha de designar el sistema per a dur-la a terme, per la qual cosa has d'estar pendent de les comunicacions online del professorat.

L'Oficina de Mobilitat està operativa via e-mail en student.mobility@ua.es / globalmobility@ua.es

Instruccions Global estudiants de la UA

• Respecte als estudiants que es troben a l'estranger i vagen a continuar allí, en el cas que la universitat de destinació haja habilitat docència online, cas de tancament, poden seguir aquesta metodologia.

• Si la decisió és tornar a Espanya, han de contactar amb la seua Facultat / EPS podent sol·licitar una adaptació curricular per a continuar estudis en la UA o seguir el programa online de la seua universitat de destinació. En la mesura que siga possible per favor intentar aconseguir aquests documents, i fer la sol·licitud del vostre retorn per a lliurar bé a l'Oficina de Mobilitat de Dret o al Secretariat de Mobilitat:
    1. Escrit explicant la situació que ha propiciat el retorn anticipat de l'estada Global.
    3. Document original de Confirmació d'arribada a la universitat de destinació
    4. Documentació de retorn (compra del bitllet, targeta d'embarque%u2026)

1. Les autoritats locals del país
  2. La universitat de destinació

Si no es va fer en el seu moment, suggerim la inscripció en el Registro de Viajeros informàtic del MAUC o en la seua App, i que es tinga sempre a mà el telèfon 24h del Consolat i el telèfon d'assistència de la pòlissa d'assegurances.

Pla de continuïtat de la UA

La Universitat d'Alacant llança el Pla de Continuïtat de l'Activitat per a la continuïtat docent no presencial i la continuïtat de l'activitat administrativa.