Innovus, jovenes investigadors en dret de la Universitat d'Alacant

¿Què és Innovus?

A principis de l'any 2015, es va engegar una iniciativa per a l'intercanvi d'experiències i coneixements entre els i les estudiants del Programa de Doctorat en Dret de la Universitat d'Alacant. L'èxit collit i la trajectòria recorreguda des de llavors han suposat el naixement d'un nou projecte en el marc de la Facultat de Dret d'aquesta Universitat. Sorgeix així, a la fi de 2016, la xarxa %u201CINnovus, Joves Investigadors en Dret de la Universitat d'Alacant (JIDua)%u201D.

Igualment, cal destacar la connexió existent entre aquesta xarxa i el Seminari Interdisciplinari de la Facultat de Dret, ja que tots dos projectes afavoreixen l'intercanvi de coneixements entre investigadors de diferents àrees de coneixement.

OBJECTIU

La Facultat de Dret de la Universitat d'Alacant gaudeix de reconegut prestigi, hagut de, en gran mesura, a l'activitat docent i investigadora que desenvolupa el seu professorat. Aquesta xarxa pretén contribuir a una major visibilitat d'aqueixa excel·lent recerca realitzada per la plantilla de professors i professores de la Facultat i, molt especialment, per part del professorat més jove del centre.

Aquest tipus de xarxes és freqüent en un gran nombre de centres de recerca i universitats, tant en el plànol nacional com a internacional. Resulta una forma de dotar d'un major dinamisme a l'activitat investigadora que duu a terme la Facultat, així com contribuir a l'estrenyiment de les relacions entre les diferents branques del Dret i altres disciplines alienes a ell però amb les quals es donen fortes sinergies. Es recalca així la multisdisciplinariedad com un dels factors claus. Doncs, de fet, els Programes d'Excel·lència i Talent, tant a nivell nacional (Ministeri d'Economia i Competitivitat) com a supranacional (Programa H2020) advoquen per projectes interdisciplinaris.

ACTIVITATS

Amb la finalitat d'aconseguir els objectius de difusió, visibilitat i interdisciplinaritat, es realitzaran Seminaris de Joves Investigadors, fòrum en el qual els investigadors en Ciències Jurídiques, així com d'altres àrees de coneixement compartiran inquietuds acadèmiques i de promoció.

En efecte, les diferents sessions dels Seminaris de Joves Investigadors analitzaran temes d'interès i actualitat rellevants en l'àmbit de les Ciències Jurídiques des d'una perspectiva transversal. D'aquesta forma, sense abandonar l'anàlisi jurídica, es farà una aproximació a altres aspectes interdisciplinaris (v.gr. polítics o econòmics) que puguen ser de rellevància en el tema objecte d'estudi.

INFORMACIÓ

La informació relativa a la xarxa, així com respecte de les activitats que, sota el paraigua de la mateixa, s'organitzen, pot trobar-se en la següent adreça de correu electrònic innovus.jidua@gmail.com

CÓMITE ORGANITZADOR

Miguel Basterra (m.basterra@ua.es; Ext.: 2254)

José Miguel Beltrán (jmiguel.beltran@ua.es; Ext.: 3626)

Elizabeth Gil (elizabeth@ua.es; Ext.: 1182)

Vicente Gimeno (Vicente.gimeno@ua.es; Ext.: 2827)

Nuria Martínez (n.martinez@ua.es; Ext.: 1311)

Carolina Soler (carolina.soler@ua.es; Ext.: 3201)

NOTÍCIES I ESDEVENIMENTS

05/02/2018
V Seminari Joves Investigadors: La protecció de dades: una anàlisi jurídica multidisciplinària

Divendres, 16 de febrer de 2018, a les 12.30h en la Sala de Judicis de la Facultat de Dret.