Premi Extraordinari de Llicenciatura, Diplomatura, Grau i Màster

El premi extraordinari s'atorga als alumnes amb millor expedient de cada promoció. Es concedeix un premi extraordinari per cada cinquanta o fracció d'alumnes titulats. No fa mancada sol·licitar-ho; d'ofici, d'acord amb la normativa, els centres proposen al Consell de Govern els candidats a premi extraordinari per a cada titulació. Serà finalment el propi Consell de Govern qui nomene oficialment als/as candidats/as mereixedors d'aquest premi extraordinari. La seua obtenció es notifica per escrit a l'alumne/a.

L'alumnat que obtinga el Premi Extraordiario:

1º Està exempt de pagar les taxes d'expedició del títol de Llicenciat/a, Diplomat/a, Graduat/a o Master si ja ha abonat les taxes pot sol·licitar la devolució de les mateixes, en el Negociat d'Accés (Pavelló d'Alumnat), mitjançant imprès i presentant el resguard original d'haver pagat les taxes.

2º Figurarà un esment en l'expedient i títol de l'alumne/a.

La Universitat d'Alacant realitza un acte protocol·lari Sant Tomás d'Aquino, on es fa lliurament dels premis extradordinarios de la UA.

A més, els i les estudiants que hagen obtingut premi extraordinari poden optar als Premis al Rendiment Acadèmic de la Conselleria i del Ministeri, prèvia sol·licitud en els termes de les respectives convocatòries. La Generalitat Valenciana a través de la Conselleria d'Educació ve convocant el Premi al Rendiment Acadèmic, per a recompensar als millors expedients d'alumnes/as titulats/as universitaris/as a la Comunitat Valenciana. Les convocatòria es publica en el DOCV cada any i la seua concessió podrà figurar en l'expedient acadèmic de l'estudiant.

El Ministeri d'Educació convoca cada any els Premis Nacionals d'Excel·lència al Rendiment Acadèmic Universitari al millor expedient nacional per titulació universitària, també es pot atorgar al segon i tercer millor expedient. La concessió del premi, a més de la dotació econòmica, suposa l'expedició d'un diploma acreditatiu i l'esment en l'expedient acadèmic.